The Wall Of Never Happened

Door Tim Frenken

Winnaar 500 euro tijdens Pitchnight #2

Tim is vlogger bij ‘Wij Zijn Tilburg’ en creatief ondernemer in Tilburg, hij is o.a. verantwoordelijk voor de silent disco ÓP de McDonalds. En waarom organiseert hij momenteel silent disco’s bij mensen thuis? “Omdat heel veel jongeren de hele winter naar de feestjes en festivals van de zomer toeleven, en dit door de corona-crisis dit jaar compleet monddood is gemaakt. Daarom wil ik in dé evenementenstad Tilburg: THE WALL OF NEVER HAPPENED.”

Niet alleen bezoekers maar ook organisatoren zijn jongeren. Ze steken hun kop boven het maaiveld en dragen de trots, maar lopen ook de risico’s, nu zitten ze in een onzekere situatie. In het begin van de corona-crisis had je nog #savethesummer, deze is niet meer van belang. Iedereen heeft zich er bij neergelegd en de evenementen scene lijkt deze zomer onzichtbaar te worden. Daarom wil ik jongeren met toffe festivalverhalen uit onze stad oproepen om via socials hun herinnering te delen met #wallofneverhappened. Om deze hashtag fysiek kracht bij te zetten wil ik naast De Spoorzone, de creative broedplaats van onze stad, een erehaag met banners/posters van festivals die nooit hebben plaatsgevonden. Alle posters zullen ook via Instagram op het account wallofneverhappenend gedeeld worden onder dezelfde hashtag.

Het moet een indrukwekkend beeld worden; melancholisch en kleurrijk. Het besef dat iets wat ontastbaar is een hele rits van odes aan het leven van ons af heeft gepakt. Dat kan je raken, je kunt er triest van worden, het kan confronterend zijn. Maar het kan je ook steunen, want geef niet op! Bezoekers niet en organisatoren niet.

Aan deze erehaag hangt wat onze stad was, zo bruisend, in één oogopslag. Hier hangt ook wat onze stad weer zal worden, alleen nu even niet… Blijf het leven vieren! We zullen je niet vergeten, we komen bij je terug.

It happened! Bekijk hier het verslag van ‘In De Buurt’ Tilburg:

Meer informatie?
timfrenken@gmail.com

Meer weten over The Wall Of Never Happened?